Visual Branding

Visual branding

Een visuele identiteit laten ontwerpen

Jouw huisstijl is het eerste dat mensen zien, dus je wilt dat dit staat als een huis.  Een goede visuele identiteit (branding) straalt de identiteit en kernwaarden van je bedrijf uit. Het zorgt dat klanten jou herkennen dat je je onderscheid van je concurrenten. Branding gaat dus verder dan 'alleen een mooi logo'. Het geeft jouw verhaal letterlijk kleur waardoor hij meer opvalt.

Of je nou net gestart bent met je bedrijf, of dat je graag je huidige huisstijl een frisse update wilt geven. Em Ontwerpt jouw visuele identiteit met liefde!

Design is the silent ambassador of your brand

Een visuele identiteit nodig?
Dit is mijn werkwijze

Wie ben jij?

En waar staat je bedrijf voor? Om een goede visuele identiteit te maken is het belangrijk dat we jouw kernwaarden, doelgroep, tone of voice en helder hebben.

Aan de hand hiervan maak ik een moodboard op waarin sfeer, kleur, typografie van jouw merk terugkomt.

Let's get visual

Als jouw merk-identiteit helder is ga ik het moodboard verder uitwerken. Je ontvangt oa. meerdere logo's om uit te kiezen en ik ga aan de slag met bijv. illustraties, patronen en grafische elementen.

Er is voldoende ruimte voor feedback zodat we precies uitkomen bij een visuele identeit waar jij helemaal blij van wordt.

Lanceren maar!

Als jij helemaal blij bent met het ontwerp dan lever ik alle bestanden aan, samen met een brandsheet met oa. je kleurcodes en typografie. Heb je hierna nog een ontwerp social media template, (digitaal) briefpapier, visitekaartjes of iets anders nodig? Dan ontwerp ik nog even voor je door!

WordPress
website

Marketing
& Communicatie

Grafisch
vormgeving

Neem contact op

Heb jij een logo, visitekaartje, brochure, social media template of ander grafisch ontwerp nodig?

Mail me op emmy@emontwerpt.nl of laat me via het contactformulier weten waar ik je mee kan helpen.

Veelgestelde vragen

Hoeveel kost visual branding?

De kosten zijn afhankelijk van jouw wensen. Wil je bijvoorbeeld veel illustraties of grafische elementen uitgewerkt hebben, dan kost dat ook meer tijd. Als indicatie kun je aanhouden dat een nieuwe huisstijl tussen de €850 en €1250 kost.

Wat moet ik in het traject zelf doen?
  • Een pinterestboard aanmaken
  • Nadenken over jouw doelsteling, missie, doelgroep en onderscheidend vermogen.
  • Feedback geven op de ontwerpen
  • Aan het einde gewoon heel blij zijn met het resultaat!
Wat is het verschil tussen een huisstijl en branding?

Er worden veel termen gebruikt (ja ook door mij). Maar kort door de bocht is een huisstijl alle wat je naar buiten presenteert. Dus je kleuren, typografie maar ook je tone of voice.

Branding kan je wat breder trekken. Hierbij gaat het ook over jouw kernwaarden, je missie en je onderscheidende vermogen t.o.v. je concurrenten.

Persoonlijk kan ik de twee dingen niet los van elkaar zien. Je kunt geen huisstijl ontwikkelen zonder ook naar het hele plaatje te kijken. Daarom neem ik het in het traject standaard mee, omdat ik heb gemerkt dat het ondernemers helpt om hier (weer) kritisch naar te kijken.

Wat krijg ik aan het einde opgeleverd?
  • Moodboard
  • Logo
  • Kleurenpallet
  • Typografie
  • Grafisch elementen
  • Brandsheet
  • Branding werkboek
  • Social media iconen
Wat kan ik hierna nog laten ontwerpen?
  • Iconenset
  • visitekaartjes
  • social media templates
  • digitaal briefpapier
  • brochures
  • the sky is the limit…